onsdag 8 februari 2012

Götabro i all sin glans...

Götabro i all sin glans. Det är svårt att sluta fascineras av hur platsen Götabro, med allt vad den innebär, får en att känna sig så otroligt lycklig. Överallt finns goa människor som man tkr om, överallt hör man skratt och prat, överallt finns utrymme för att växa och överallt finns de människor som alltid vill ställa upp.

I september 2011 kom jag till platsen. En otroligt vilsen tjej som trodde att hon hade full koll. Ja ni vet nog vad jag menar, för visst är de så att dem flesta av oss, mer eller mindre, har gått igenom den där perioden. Ja då man tkr att man har funderat igenom många, ja kanske de flesta, av livets alla frågor. Man är stark och vet precis vad man tkr och tänker. De tog några veckor innan jag insåg att de faktiskt finns mååååånga andra sätt att se på saker och ting, visst blev det några riktigt sena kvällar vid matbordet, då vi diskuterade frågor. Slipningen började och ögonen öppnades på många olika sätt och vis. Fantastiskt och skit jobbigt!

Jag är glad nu, att brorsan och hans goa tjej, tjatade på mig att gå här. Ett år med Gud och ett år att slipa på mig själv! Trots allt detta så har även solen sina fläckar! Och nu börjar jag se fläckarna!

Äckliga kök med disk överallt, matrester på bordet, smuts på spisarna och äckliga kylskåp. Stora spindlar, mögel, bajs i duschbrunnarna, stopp i toaletterna och mycket mycket mer. Ja nu börjar jag längta hem, eller hem och hem. Egentligen längtar jag nog efter något annat än de jag har, ja de är väl ganska typiskt. men på något vis får man väl tänka till och fundera över vad som är viktigast, och jag är väldigt glad över att jag har spenderat ett år på Götabro bibelskola!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar