söndag 26 februari 2012

Down town Brooklyn och Bronx

Dagen idag har varit händelserik och bra! Vaknade vid sex och gick upp för att göra oss i ordning till kyrkan. Det är ganska hysteriskt varje gång eftersom att det är ganska viktigt med avd man har på sig just till kyrkan. När vi väl hade fått på oss varsin kjol och nån blus (som vi förövrigt kände oss otroligt obekväma i) så bar det iväg till kyrkan. Idag har varit en sån där dag när både jag och Elina har varit ganska trötta. Jag har haft svårt att ställa om tiden i mitt huvud vilket gör att jag vaknar kring fem-sex på morgonarna och är klarvaken. Så idag kanske har varit lite av en lätt irriterad da, vilket gjorde det ännu värre att behöva ha kjol... i alla fall så kom vi till slut iväg till kyrkan. Vi åkte först ca 40 min innan vi kom fram. ÄNTLIGEN fick vi se Manhattan, trots att det bara var på långt håll såg byggnaderna maffiga ut. Vägen var skumpig och det gick väldigt fort så Elina såg livrädd ut titt som tätt medans jag njöt av lite fart och fläkt. Vi kom i alla fall fram till en liten kyrka och där skulle ett gäng av kvinnorna sjunga. Det är sjukt hur starkt nånting blir när man vet vad någon gått igenom. "I once was lost but now I'm found" får en helt annan innebörd. Kvinnorna gjorde också en otroligt starkt "drama". Det var en bra Gudstjänst men Fantastiska vittnesbörd och mycket annat. Bland anat berätta en kvinna om hur hennes mamma blev dödad av hennes pappa när hon var 10 år, hon gifte sig som 16 åring hade fem barn som 26 åring och hamnade i drog och alkoholmissbruk, var med om en otäck bilolycka som ledde till att hon förlorade alla barnen. När hon sedan kom i kontakt med TC och mötte Gud förändrades hela hennes liv och hela hennes situation! Jag slutar aldrig häpna!! Efter gudstjänsten blev vi bjudna på mat och tårta! Det var gott!

När vi kom hem blev vi med bjudna att gå ut och äta och gå på en liten shoppingrunda. Nu fick vi se Brooklyn down town på riktitig! Helt fantastiskt! Vi käkade hamburgare på ett ställe som hette nåt kul (kommer inte ihåg) Det var i alla fall gott! och så var den första riktiga Amerikanska hamburgaren uppäten! Sen gick vi en promenad ner till ett ställe som hade utsikt över hela New York city! Stannae även till på Starbucks och köpte varm choklad med vispgrädde! Magiskt!! Efter det bar det av hem igen! Är glad efter en bra dag! och nu längtar jag efter sängen!

Lägger upp lite bilder som är tagna med min mobil (vissa i bil på skumpig väg) men de är i alla fall nånting!







2 kommentarer:

  1. åhhh! Ni ser allt ut att ha det bra tjejor!


    ps. saknar er!!

    SvaraRadera
  2. Låter mkt spännande... Gött äventyr:-)
    Tack för härliga "rapporter"!

    Månde hette hamburgerstället Johnny Rocket's..?
    Om inte, prova det!!! Bästa burgerkedjan i USA enl. min mening:-)

    All the best, Bod Gless & Caje Tare

    SvaraRadera