söndag 15 april 2012

Ungefär en månad kvar och två månader har gått. Är inne i en torka för tillfället. Väldigt svårt att se att jag skulle göra någon skillnad över huvudtaget här. Jag får väl helt enkelt bara tänka att jag lär mig saker varje dag.

Idag har vo varit lediga förutom en obligatorisk gudstjänst och ett obligatoriskt bibelstudium. hehe. Vi åkte in till Manhattan på gudstjänst i Time Square Church. Sedan träffade vi Julia Jonsson och hennes kille som är här på semester. Vi hängde med dem, käkade pizza och promenerade i Central Park. Fantastiskt att hänga med Julia, kändes som en bit av Lidköping kom och hälsade på!

Idag bestämde sig en av kvinnorna för att lämna programmet. Hon är runt 40 år och har en man och 4 barn hemma. Antar att de drog en del. Ibland glömmer jag att kvinnorna är här av en anledning. Att de flesta av dem varit grovt drogberoende. Jag glömmer att de kan få förödande konsekvenser om man lämnar det här huset för tidigt. "Jag kan ju åka hem, varför skulle de inte funka för dem?" (Japp så sjukligt naiv är jag.) Ibland inser jag dock att de faktiskt inte riktigt är så enkelt. Jag hoppas att kvinnan som lämnade idag tänker till några gånger och tänker på både sig själv och sin familj innan hon tar några beslut som kommer påverka dem allihop negativt.

Allt för idag!

1 kommentar:

  1. Hej glada raring! Typiska tankar i "torkans tider". Nej man förändrar inte världen, inte NY eller din omgivning där på tre månader. MEN! du har förmedlat MYCKET GLÄDJE till din omgivning. Allt vad du har fått betyda där kommer du aldrig att få veta eller ens ana. Du har lyst på dom, förmedlat kärlek och glädje!!

    SvaraRadera