måndag 23 april 2012

Man Kan lära gamla hundar sitta

Det är faktiskt så. Det är aldrig försent att lära sig! Häromdagen behövde jag komma bort från stället där vi bor. Jag bestämde mig för en promenad. En kvart bort ligger det en liten park som brukar vara full av människor. Jag bestämde mig för att promenera ner dit. Väl där satte jag mig ner på en parkbänk och började iaktta en tjej i övre medelåldern (fint uttryckt va?) som försökte lära sig cykla. Först såg det ganska roligt ut, en övre medelålders dam vinglandes på en cykel med en annan övre medelålders dam springandes och skrikandes efter. Sen insåg jag hur coolt det faktiskt var. Undra om någon i Sverige skulle göra det? Kanske, kanske inte. Jag la plötsligt märke till en tant som satt bredvid mig. (Detta var faktiskt en tant och ingen övre medelålders dam.) Hon satt och hejade på tjejen som försökte lära sig cykla. Vi började försiktigt prata lite granna med varandra. Tillslut visste jag mer om henne än vad jag vet om min egen mormor, nästan i alla fall. Hon berätta att hon kvällen innan hade varit på en Giants match. Nu kanske ni undrar varför jag skriver om dessa tre kvinnor/damer/tjejer ja kalla dem vad ni vill. Och de kan man verkligen undra. Men jag tyckte nog helt enkelt att de var grymma människor och jag hoppas att jag blir som dem när jag blir gammal/äldre/vuxnare eller vad jag nu ska kalla det :) Hejsålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar