söndag 15 april 2012

Har någon av er (alla mina hundratusentals läsare) någon gång legat sömnlös flera nätter och tvekat på om Platon verkligen har existerat? Ändå spelar Platon en ganska stor roll i vår historia. Kanske har du tvekat på om Julius Ceasar har levt? Visste du att den första skriften om Ceasar skrevs 1000 år efter hans död och att man enbart hittat ca 10 skrifter om honom. Hur trovärdigt är detta egentligen? Visste du att man hittat ca 24000 skrifter om Jesus och vissa av dem skrevs redan 25 år efter hans död. Ändå är det Ceasar man pratar om i skolorna och, om någon ens nämner Jesus, så är de som en halvskum snubbe som halvskumma människor tror på. Ganska skumt va?

1 kommentar:

  1. Älskar dina djupa tankar Johanna, haha! Själv har jag aldrig ens haft en skymt av en sådan tanke, har i och för sig ingen aning om vem Platin var. Naturare som jag är tänkte jag genast på ämnet platina, skulle tro att jag håller mina tankar för mig själv ;).

    SvaraRadera