onsdag 4 april 2012

Hemlängtan ...

Idag kom dagen som jag lite grann bävat inför. Hemlängtan slog in på riktigt. Började fundera över vad jag egentligen gör här och om jag gör nåt över huvudtaget... Brukar inte vara tjejen som längtar hem eller tjejen som tillåter sig själv att längta hem men idag så fick jag känna på hur det är...Pratade med Simon och Jenny vilket gjorde att jag längtade ännu mer hem... Ser i alla fall fram emot helgen då Lovisa kommer!!!!!! Fick Schemat för när hon är här, idag. Kommer vara ledig med henne två hela dagar!!!!! :D heeelt fantastiskt, det känns både välbehövligt och roligt. Skönt att få komma bort och skönt att få hänga med en utomstående svensk vän. När hon har åkt är de dessutom bara två veckor kvar tills mamma och pappa kommer vilket också kommer bli en het hit!!! :D... Jag är, trots hemlängtan, en otroligt lyckligt lottad tjej...


1 kommentar:

  1. Jag tänker ofta på en boktitel, som beskriver min vanliga kännsla: "Längtan blev min arvedel."
    Jag har varit på en 11-dagar lång och fantastisk resa i Israel tillsammans med min älskade Bertil, men tänk, jag började längta hem till barn och barnbarn! Nästan smådumt.

    SvaraRadera