fredag 6 april 2012

GOOD FRIDAY!

Ohyes! Nu är det Good friday, Jesus dog för mig och dig! Fantastiskt eller hur!!?? Älskar att Långfredagen på engelska blir GOOD FRIDAY, varför ska vi sörja idag egentligen? Vi borde fira, Jesus valde att dö för dig och mig. Tänk om han inte gjorde det då kunde vi snacka om långfredag. Tack gode Gud för att du skickade din one and only son. Så han kunde dö för att vi ska få leva i all evighet som ett riktigt stort fett partaj!!

Ibland kan man ju fundera hur himlen egentligen kommer vara. Jag minns att min pappa sa en gång att han trodde att de skulle vara som en solig dag med massor lössnö i Hemavan. Jag tror att himlen för min farfar är en skön dag på Koster med familj, släkt och vänner. Fiska krabbor, cykla och bada. Farmor som sitter på stranden, i sin blåa baddräkt och ropar "Aaaarne dags för kaffe". För mig är nog himlen som en gigantiskt picknick med massor mat,vänner, fotboll, skratt mm. Alla glada!!

Glad påsk till er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar