söndag 8 april 2012

Easter sunday

Kollar på Lovisa när hon målar sina naglar med ett illgrönt nagellack. Spännande allstå! Idag har vi firat påsk!!! Gudstjänst i Christ tabernacle. Baka kladdkaka till dessert. Handla med Stacey. Sist men inte minst, äta påskmiddag. Fantastiskt!! Dagen har varit bra och grym och fantastisk!!

Igår när vi var i Central Park snackade jag med en kille som väntade på att spela en match beachvolleyboll. Vi kom in på varför jag var här i NY och han undrade om vi gick ut mycket. När jag förklarade att vi hade tider som vi var tvugna att vara tillbaka i huset och att vi inte fick dricka alkohol så började vi snacka lite kristendom. Han verkade intresserad. Vi berättade lite vad det handlade om. Då kom hans goa kommentar "Ja den här helgen är de väl en riktig höjdare att vara kristen." Han har heeeelt rätt. Påsken brukar ärlig talat handla ganska mycket om godis för mig. Men det finns något större än påskharen, även fast de är svårt att tro...

Nu ska jag kila ner å hämta tvätt och sen är det rätt i bingen som gäller. Behöver ta igen lite förlorad sömn... :)
Adjökens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar