torsdag 10 maj 2012

Öroninflammation och självkänsla

Dålig på att blogga. Usch, skäms på mig... Eller nåt. Mycket har hänt på kort tid. Turbulent är ordet. Den senaste halva veckan har jag haft feber och precis när jag trodde att den var över kom en öroninflammation... TYISKT? Kanske... Men jag är då inte bitter, nej inte alls... ;)

Idag ska jag och Elina ha ett bibelstudium om självkänsla. Detta är nämligen ett genomgående problem hos alla tjejerna. Antingen så är det så att dem är öppna med tänket "jag är världens sämsta och duger inte till något" eller så är det den lite lurigare! "Jag är lite för stolt för att låta någon se att jag är dålig på saker och ingen får trampa på mig, men en dag kommer de nog upptäcka vem jag egentligen är" den senare är lite lurigare. Man känner igen den genom att personen ifråga är otroligt easily offended, vilket man förr eller senare märker. Personen är också ofta självupptagen i den bemärkelsen att om någon viskar så handlar de alltid om den eller liknande.. Detta kan bli spännande får jag ju ändå säga.. Många olika människor med olika "ryggsäckar" som ska snacka om en och samma sak som de flesta tjejer (kanske killar också, vad vet jag?) världen över har problem med: SJÄLVKÄNSLA!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar